Wymiana rozrządu – Zgierz
Oferujemy wymianę rozrządu w samochodach osobowych i dostawczych. Wśród naszych usług znajdziesz m.in.:
- wymianę łańcuszka rozrządu,
- wymianę zaworów,
- wymianę wałka rozrządu i jego elementów,
- wymianę pozostałych elementów układu rozrządu.
Dysponujemy doskonale wyposażonym magazynem wysokojakościowych części, dzięki czemu większość wymian (w tym wymiany łańcucha i innych kluczowych elementów), możemy wykonać od ręki. Współpracujący z nami mechanicy posiadają duże doświadczenie w naprawach i wymianach układów rozrządu w pojazdach różnego typu.
Co ile kilometrów należy wykonać wymianę rozrządu?
Wielu kierowców zastanawia się, co ile kilometrów należy wykonać wymianę elementów układu rozrządu w pojeździe. Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Producenci samochodów nierzadko chwalą się, że rozrządy montowane w ich samochodach mogą wytrzymać 10 lat lub nawet 200 tysięcy przejechanych kilometrów. Warto być sceptycznym co do tego typu zapewnień.
Ponieważ uszkodzony rozrząd może spowodować poważne uszkodzenie silnika, a w rezultacie wiązać się z wysokimi kosztami, lepiej dmuchać na zimne. W zależności od wieku i stanu technicznego samochodu najlepiej wymieniać rozrząd po około 3-4 latach lub mniej więcej 80-100 tysiącach przebytych kilometrów.
Jeżeli zauważysz niepokojące oznaki (np. charakterystyczne, głośne dźwięki dochodzące spod maski), nie ignoruj ich. Jak najszybciej umów się na wizytę w naszym serwisie i skorzystaj z usługi wymiany rozrządu lub jego elementów (np. wymianę łańcuszka rozrządu albo montaż nowych zaworów).
Jak przebiega wymiana rozrządu?
Wymiana rozrządu jest realizowana zgodnie z następującą kolejnością:
-
przygotowanie – silnik powinien być wyłączony i zimny. Samochód jest ustawiany na podnośniku lub podpórce, a niektóre elementy karoserii mogą być zdemontowane, aby uzyskać dostęp do układu rozrządu,
-
otwarcie układu napędowego – usuwa się elementy, takie jak wentylator, paski, pokrywa łańcucha, pasy rozrządu oraz osłona rozrządu, aby uzyskać dostęp do układu napędowego rozrządu,
-
demontaż części – w zależności od typu układu rozrządu (łańcuchowy, paskowy, czy zębatkowy) może być konieczne użycie specjalistycznych narzędzi,
-
wymiana części – w tym kroku montuje się łańcuch, pasek, zębatki, rolki, prowadnice itd.,
-
napinanie rozrządu – to proces napinania paska rozrządu, łańcucha lub sprawdzenie napięcia łożysk i prowadnic,
-
sprawdzenie synchronizacji – po zamontowaniu nowego zestawu rozrządu silnik jest ręcznie obracany, a następnie sprawdzana jest synchronizacja pracy zaworów z pracą tłoków,
-
montaż zdemontowanych elementów – po wykonaniu wymiany rozrządu wszystkie zdemontowane elementy są ponownie zamontowane.
Wykonujemy również wymianę tarcz hamulcowych, która także wymaga zdemontowania niektórych elementów.